Czym jest pozycjonowanie, i dlaczego fraza gra tak dużą rolę?

Czym jest pozycjonowanie, i dlaczego fraza gra tak dużą rolę?

Czym jest pozycjonowanie, i dlaczego fraza gra tak dużą rolę?

Posiadając firmę, mierzymy się z działaniami mającymi na celu jej wypromowanie i rozreklamowanie. Obecnie, kiedy pierwsze skrzypce gra internet, założenie profesjonalnej firmowej strony internetowej jest podstawą. Jednak sama strona internetowa nie wystarczy, ponieważ potencjalni klienci muszą się o niej dowiedzieć, aby móc zapoznać się z ofertą i ocenić rzetelność firmy. Pozycjonowanie pozwala zwiększyć widoczność strony internetowej, a co za tym idzie, zachęcić więcej osób do jej odwiedzenia. Dowiedzmy się zatem, czym jest pozycjonowanie i jaką rolę gra w nim fraza.

To tajemnicze słowo oznacza ni mniej, ni więcej, tylko szereg działań mających na celu zwiększenie liczby odwiedzin na naszej stronie internetowej. Najczęściej odwiedzaną przez internautów wyszukiwarką jest Google, dlatego to pod tę właśnie wyszukiwarkę tworzone są skomplikowane algorytmy windujące strony internetowe różnych firm na samą górę, czyli na pierwszą kartę wyszukiwarki. Algorytmy często ulegają zmianie, więc nie ma tu stałych gwarantujących, że zaplanowane dziś działania, sprawdzą się za miesiąc, czy dwa. Jednak są stałe elementy, które zwiększą sukces i z pewnością należą do nich treści zamieszczone na stronie internetowej. Strona internetowa powinna być profesjonalna i zawierać wartościowe dla czytelnika treści  Już nie wystarczą teksty maksymalnie nasycone słowami kluczowymi, które nie wnoszą dla czytelnika nic konkretnego. Tak naprawdę istnieje około 200 czynników, którymi kierują się algorytmy, ustawiając naszą stronę w odpowiednim miejscu wyszukiwarki. Można je podzielić na czynniki związane bezpośrednio ze stroną internetową takie jak właśnie treści, oraz czynniki skupiające się wokół popularności strony w internecie. Na ten drugi składają się takie elementy jak istnienie w social media, czy ilość i jakość stron i treści zamieszczających odnośniki do naszej strony internetowej. 

Polecamy szczególnie:

Dlaczego fraza jest taka ważna?

Kiedy szukamy w internecie jakiejś informacji, wpisujemy „słowo klucz”. Przykładowo jeśli chcemy znaleźć stronę, na której kupimy materac do łóżka, wpisujemy najczęściej słowo materace z dopiskiem miejscowości, w której mieszkamy. To właśnie jest fraza. Zestawienie wyrazów, które wpisane do wyszukiwarki, da nam listę stron oferujących odpowiedź na zadaną wyszukiwarce frazę. Nie musi to być wcale niewielka ilość wyrazów, może być to również obszernie zadane pytanie składające się z pięciu, sześciu, a nawet więcej słów. Te dłuższe frazy noszą nazwę „długiego ogona”. Wydaje się to nieskomplikowane, jednak biorąc pod uwagę rozmiar konkurencji, dobór słów, po których klient znajdzie akurat naszą witrynę w wyszukiwarce, nie jest taki łatwy. W pozycjonowaniu strony ważne jest też świadome rozmieszczenie słów kluczowych w tekście. Mogą one pojawić się w tytule, oraz nagłówkach, zwiększając szansę na wyższe statystyki odsłon, oraz oczywiście w treści, ale należy uważać, aby były ujęte w bardzo naturalny sposób. Należy pamiętać również o tym, że zbyt duże zagęszczenie fraz może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, dlatego nasycenie tekstu frazami powinno zostać wykonane bardzo umiejętnie. Warto nadmienić, że frazy dzielimy na kilka rodzajów, przykładowo:

  • kwiaty (ogólne),
  • cięte (szczegółowe),
  • nazwa firmy (brandowe),
  • miejscowość (lokalne).

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Załóżmy, że posiadamy już stronę internetową swojej firmy i rozesłaliśmy linki do wszystkich znajomych, jednak nadal wejść na stronę jest zbyt mało, i nie ma w tym nic dziwnego. Obecnie konkurencja jest ogromna, gdyż każda firma posiada własną stronę internetową, zachęcającą do skorzystania z jej usług. Jeśli konkurencja zleciła pozycjonowanie strony specjalistom, nic dziwnego, że nasza witryna pozostaje niezauważona w internecie. Strony najlepiej pozycjonowane znajdują się na pierwszej karcie przeglądarki, te gorzej, na kolejnych. Powinniśmy postarać się o pozycjonowanie, ponieważ przeciętny klient, lub kontrahent nie chce tracić czasu na przeglądanie kolejnych kart przeglądarki, i najczęściej skupia się na pierwszej i drugiej. Właśnie dlatego pozycjonowanie jest tak ważne. Jeśli dysponujemy wolnym czasem, który możemy poświęcić na działania, spróbujmy na początek samodzielnie podnieść naszą stronę w wynikach. Sprawdźmy, czy treści na naszej stronie są oryginalne i unikalne, oraz właściwie optymalizowane pod SEO. Jeśli znajdziemy błędy, poprawmy je. Strona powinna mieć ciekawą szatę graficzną, być intuicyjna, oraz przyciągać wzrok już od pierwszego spojrzenia. Warto również wyposażyć stronę w blog z branżowymi poradami. We wszystkich treściach powinny znaleźć się frazy, które według nas wpiszą w wyszukiwarkę osoby, poszukujące takich usług ja te, które świadczy firma. Znajdź witryny tej samej branży, z którymi mógłbyś wymieniać się treściami, w których zamieścisz odnośniki do swojej strony i podejmij z nimi współpracę. Im więcej o stronie słychać i widać w internecie, tym bliższy jest sukces, a z nim więcej potencjalnych klientów odwiedzających witrynę.